ה'וול סטריט ג'ורנל': איראן הסתירה פעילות גרעינית אסורה

    שלמה ריזל No Comments on ה'וול סטריט ג'ורנל': איראן הסתירה פעילות גרעינית אסורה

    ה "וול סטריט ג'ורנל" האמריקני חושף כי איראן הסתירה מהסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית פעילות גרעינית אסורה. כך אישרו דיפלומטים בכירים לכתבי העיתון

    14:19
    16.05.24
    מיכל ירושלמי No Comments on ניצחה הרוח: המסע להנצחת זכרם של יהודי אירופה בטכנולוגיה חדשנית

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סוד גלוי: איראן הסתירה מהסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית פעילות גרעינית אסורה. כך חשף העיתון "וול סטריט ג'ורנל" האמריקני, על סמך עדויות שנמצאו בכמה אתרי גרעין. טענה אותה טוענים בישראל מזה זמן רב.

    דיפלומטים בכירים אישרו לעיתון כי שרידים של חומר רדיואקטיבי נמצאו על ידי פקחי הסוכנות בכמה אתרים שהגישה אליהם הוגבלה במשך שבעה חודשים.

    כזכור, בחודשים האחרונים איראן נמצאת במירוץ לפצצה גרעינית. איראן העשירה את האורניום ל-20% ומנעה מפקחי סוכנות הביון הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) להכנס לאתרי גרעין. באיראן אף משתמשים במירוץ החימוש שלהם כמנוף לחץ על נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, להגיע להסכם גרעין חדש. האינטרס של איראן בהסכם שכזה הוא הסרת הסנקציות האמריקניות שמוטלות עליהם בעקבות מירוץ החימוש.

    בתוך כך, בישראל גם מודאגים מכך שרוברט מאלי, יהודי אנטי ישראלי ממוצא סורי שהיה קרוב מאוד לאובמה וידיד של האיראנים, נבחר לשמש כשליח המיוחד של הנשיא בייידן למשא ומתן עם איראן. מאות אנשים אופוזיציה איראנים אף שלחו מכתב לביידן טרם מינויו של מאלי, בדרישה שלא למנות אותו לשליח המיוחד כיוון שהוא חד צדדי לטובת המשטר האיראני הקיצוני.



    0 תגובות